Večeras dva kratkometražna nadrealistička filma na Future Hubu

Večeras, s početkom u 19 sati, u prostoru društvenog centra Future Hub Križevci, prikazuju se dva kratkometražna nadrealistička filma, Entr’acte i Ballet Mécanique, oba iz 1924. godine.

Za ova dva rana pionirska filma nadrealističke kinematografije specifično je spajanje filmske umjetnosti i muzike. Rezultat je utoliko zanimljiviji što su obje komponente ovih ostvarenja istaknuto eksperimentalne. Time su u toku njihovog trajanja ostvaruje ulazak slušaoca-gledaoca u prostor sasvim drugačije percepcije od one vezane uz svakodnevicu, te oslobađanje od njezinih okova.

Entr’acte je rođen kroz fascinantnu suradnju poznatih nadrealista Rene Claira i Francisa Picabia, dok je za muziku, koja svakako ima karakter posebnog umjetničkog djela za sebe, bio zadužen slavni Erik Satie. U takvom muzikalno-vizualnom spoju pratimo nadrealističko druženje na vrhu jedne pariške zgrade.

Ballet Mechanique je nastao kao suradnja opet važnih predstavnika nadrealizma – Fernanda Legera, Mana Raya, te uz korištenje baletne muzike Georga Antheila. Kao što govori i samo ime, riječ je o mehaničkom baletu, nastalom kao nadrealistička vizija užasa rata i trijumfa hladne tehnike nad ljudskim životima.

Projekcije filmova organizirane su u sklopu projekta Future Hub Križevci, a vodi ih Petar Pavlović.

Vrijednost projekta Future Hub Križevci je 1.779.092,12 kuna koje su odobrene iz operativnog programa
Učinkoviti ljudski potencijali u sklopu natječaja „Prostori sudjelovanja – Razvoj programa revitalizacije
prostora u javnom vlasništvu kroz partnerstvo OCD-a i lokalne zajednice“. Projekt Future Hub Križevci
sufinanciraju Europska unija iz Europskog socijalnog fonda i Ured za udruge Vlade RH. Stajališta izložena u
ovom tekstu isključiva su odgovornost Udruge P.O.I.N.T. Križevci i ni na koji se način ne smatra da
odražavaju stajališta Europske unije, Ureda za udruge Vlade Republike Hrvatske i Nacionalne zaklade za
razvoj civilnoga društva.

Vezano
Komentiraj

Tvoja e-mail adresa neće se nigdje vidjeti javno