Izbornik
FacebookTwitterGoogle+RSSYouTube

Izložba ‘Straight to R’n’R’ od danas u Križevcima

Kako su autori izložbe Anastazija Vržina i Željko Jelenski i najavili u nedavno emitiranoj trećoj emisiji nove HTV rock emisije “Ružiona”  – u proljeće kada se sve budi kreće i hrvatska turneja izložbe “Straight to R’n’R” /”Objektivom u Rock’n’Roll”, današnjim otvorenjem u križevačkom Klubu Kulture s početkom u 19 sati, nakon održane radionice koncertne fotografije na kojoj će predavanje održati jedan od autora izložbe, Željko Jelenski. Radionicu koncertne fotografije, u sklopu 8. Culture Shock Festivala, koja se održava četiri dana, a počela je jučer, organizira glazbeni portal SoundGuardian.com, čiji je stalni suradnik – novinar i glazbeni kritičar drugi autor, točnije, autorica izložbe, Anastazija Vržina. Izložba nakon Križevaca kreće put Varaždina odmah nakon uskršnjih blagdana, zatim u Rijeku i Karlovac, a tijekom ljeta će posjetiti Dubrovnik, Cavtat i Šibenik te najesen Samobor.

Da se sve zajedno još malo začini, autori izložbe su odlučili pokloniti jednu od svojih slika iz postava izložbe kao nagradu jednom od polaznika Radonice, koji će prema odluci žirija napraviti najbolju/najuspjeliju fotografiju na zadanom koncertu radionice. Ova konceptualna izložba koncertne fotografije prikazuje izvođače s jednog koncerta kroz dva objektiva – dva viđenja istog izvođača na istom koncertu: Vržina u atraktivnim izražajnom koloru, a Jelenski u elegantnoj crno-bijeloj tehnici. Prikazano je preko 18 konceptualnih setova svjetskih izvođača: Arcade Fire, Billy Idol, Darko Rundek, Deathstars, Iggy Pop, Bon Jovi, Joe Cocker, Lenny Kravitz, Parni Valjak, Roger Waters, Santana, Sade, Shakira, Skin (Skunk Anansie), itd.

U kulturnom obilju raznih izložbi koje se događaju u našoj metropoli i šire, rijetko ćete naići na izložbe tako usko specijaliziranog karaktera kao što su to izložbe s glazbenom tematikom, točnije izložbe  koncertne fotografije. Profesionalna  koncertna fotografija, iako poprilično zapostavljena u fotografskoj djelatnosti i strukovnim krugovima,  uglavnom radi činjenice što se malo fotografa njome aktivno i bavi – jedna je od objektivno najtežih disciplina u fotografiji, primarno zato što je, poput reportažne fotografije, podložna izuzetno brzom odvijanju događanja, restriktivnih, ponekad gerilskih uvjeta i vrlo ograničenog i kratkog trajanja po jednom snimanju. U vrhunskoj umjetničkoj koncertnoj fotografiji do izražaja najviše dolaze umiješnost, okretnost, domišljatost, urođeni ritam i umjetnički  talenat osobe koja se nalazi iza objektiva fotoaparata.