‘Krugovi’ opet dobili novce, hoće li i autor?

DOBAR FOND Matićeva emisija opet na listi financiranih

Nakon što je Agencija za elektroničke medije u ožujku raspisala javni natječaj za raspodjelu sredstava Fonda za poticanje pluralizma i raznovrsnosti elektroničkih medija – radija i televizije, Vijeće za elektroničke medije donijelo je 6. srpnja odluku o financiranju za 2009. godinu, u kojoj je Radio Križevcima dodijeljeno 91.193,96 kuna za ukupno dvije emisije: “Bolja strana – humanost” i Ne dirajte mi krugove”. Kako smo već pisali o financiranju emisije “Ne dirajte mi krugove” iz istog fonda, a bez znanja njenog autora, urednika, voditelja i realizatora Ratka Matića, upitali smo jesu li ga iz Radio Križevaca uopće obavijestili o ovogodišnjoj prijavi te rezultatima natječaja ili su se i ovaj put ponovili slučajevi prošlih godina.

– “Nitko me s radija nije obavijestio ni o čemu, direktoricu ne susrećem, moja emisija uredno ide dalje iz tjedna u tjedan kao da se ništa nije dogodilo”, iznosi za portal Križevci.info medijski aktivist Matić, ističući da se u realizaciji emisija ništa nije promijenilo – i dalje koristi privatne uređaje za pripremu, a pomoć jednog tehničara svodi se na najnužnije poslove tijekom 90 minuta, koliko je emisija svakog utorka u eteru. – “Praktički svi troškovi emisije su i dalje osobno na meni”, zaključuje Matić, koji je vanjski suradnik križevačkog radija preko 16 godina.

Na naše pokušaje upita direktorici Radio Križevaca i glavnoj urednici Danici Čataj o ovoj temi, elektroničkom poštom nam nije stigao nikakav odgovor. Djelatnica radija Jelena Ivšić, čija je emisija “Bolja strana – humanost” zajedno s “Krugovima” bila iz istog fonda financirana i 2007. godine, na naše je pitanje navela da je obaviještena o ovogodišnjim sredstvima i da se, prema objašnjenju direktorice Čataj, tu radi o prihodima za redovito poslovanje radija, kao što je nekad izdvajano iz pretplata za Hrvatski radio.

Odvjetnici istražuju

Iz odvjetničkog ureda “Klasić i Rožić”, koji zastupa Matića u ovom slučaju, saznali smo kako je prikupljanje svih relevantnih podataka i saznanja u tijeku te nam, u skladu s kodeksom odvjetničke etike, ne mogu otkriti koje će daljnje akcije sugerirati klijentu. Kako neslužbeno saznajemo, moguće je da bude pokrenuto nekoliko pravnih postupaka, među kojima je i tužba zbog povrede autorskih prava. Matić nam je potvrdio da, unatoč prije dva mjeseca upućenom pismu s molbom za očitovanjem, njegovi odvjetnici do danas od direktorice radija nisu primili nikakav odgovor.

Kako bismo od samog ovlaštenog financijera dobili objašnjenje kako je moguć nastavak dodjele sredstava radiju čiji sami autori financiranih emisija ne raspolažu dodijeljenim sredstvima, niti o tome išta znaju, na više smo načina pokušali stupiti u kontakt s Agencijom za elektroničke medije, no na upite elektroničkom poštom nije nam odgovarano, a telefonska linija je tijekom radnog dana bila redovito zauzeta.

Skupštine nema godinama

Što se vlasničke strukture u pravnoj osobi Radio Križevci d.o.o. tiče, čije je stanje za 2008. godinu javno objavljeno na internetu sukladno Zakonu o medijima, nakon odlaska u stečaj poduzeća Arena d.o.o. 2004. godine, njihov vlasnički udio od 10% navodno je otkupio Grad Križevci, koji je s današnjim udjelom od 40,8% najveći pojedinačni suvlasnik radija. Ostale udjele posjeduju Općina Sveti Ivan Žabno s 6.4%, Općina Sveti Petar Orehovec s 8%, poduzeće Radnik d.d. s 34.8% te Franjo Valjak iz Zagreba s 10%. Prema informacijama koje smo dobili od nekih suvlasnika, skupština nije održavana godinama.

– “Do sada nisam bio niti na jednoj skupštini, a prije otprilike dvije godine tražio sam barem izvještaj o poslovanju no do danas ga nisam dobio”, ističe zagrebački odvjetnik Valjak, inače porijeklom iz križevačkog kraja, iz sela Kolarec. Kako dalje iznosi, nije upućen u današnje poslovanje Radio Križevaca, niti je u ikakvom kontaktu s direktoricom radija. Da skupštine nije bilo u prošloj godini potvrdio nam je i Ivan Knok, član uprave križevačkog poduzeća Radnik, koje je drugi suvlasnik po veličini udjela.

Kraljica etera

Ovaj slučaj izazvao je velik interes građana Križevaca, koji na web-forumu portala Križevci.info izražavaju čuđenje da se od prve objave informacija o skrivanju novaca za emisiju Ratka Matića još uvijek nisu dogodili nikakvi pozitivni pomaci, a oni skloniji humoru i satiri direktorici radija čak posvećuju i prepjeve uspješnica narodnog izričaja, parodirajući na glazbeni ukus koji dominira u eteru križevačkog radija.

Za ilustraciju načina rada na križevačkom radiju, saznajemo iz pouzdanih izvora, direktorica Čataj čak cenzurira informativne poruke u eteru na način da zabranjuje spominjanje drugih lokalnih medija ili neprofitnih udruga, makar oni bili medijski pokrovitelji ili pak organizatori događaja o kojima se informira slušateljstvo. To je iz prve ruke u više navrata osjetila upravo redakcija portala Križevci.info, a posljednji put pri medijskom pokroviteljstvu moto-susreta “4th Crusade”, kad je nakon prvog emitiranja prilog promptno skraćen te iz njega uklonjen naziv drugog medijskog pokrovitelja. Slični se cenzorski zahtjevi, kako neslužbeno doznajemo, stavljaju i pred udrugu K.V.A.R.K. koja redovito oglašava događaje u Klubu kulture, koje nerijetko organiziraju i druge gradske udruge.

Možda vam se svidi

Komentari su zatvoreni.