Izbornik
FacebookTwitterGoogle+RSSYouTube

PULA FILM FESTIVAL Irene Jukić Pranjić dobitnica nagrade Vedrana Šamanovića

Nagrada Vedrana Šamanovića za film Gamer Girl, redateljice Irene Jukić Pranjić uručena je u srijedu, 19. srpnja u pulskoj Areni, a tijekom 64. Pulskog filmskog festivala. Nagradu dodjeljuje pet filmskih udruga-osnivačica: Hrvatsko društvo filmskih djelatnika, Hrvatska udruga filmskih snimatelja, Društvo hrvatskih filmskih redatelja, Hrvatsko društvo filmskih kritičara i Hrvatski filmski savez.

Nagrada „Vedran Šamanović“ dodjeljuje se, u čast prerano preminulog hrvatskog snimatelja i redatelja,  kao najviše godišnje filmsko priznanje filmskom umjetniku koji je te godine, u bilo kojoj grani filmske umjetnosti, u kratkom ili dugom metru, inovativnim pristupom proširio granice filmskog izraza u hrvatskom filmu.

Ovogodišnji žiri u sastavu Ivona Juka (Društvo hrvatskih filmskih redatelja), Silvestar Mileta (Hrvatsko društvo filmskih kritičara) i Diana Nenadić (Hrvatski filmski savez) zaključilo je da „autorica unutar vrlo reduciranih animacijskih sredstava igre retro-poetike i diskontinuiranog pokreta pronalazi ne samo načine razigravanja svakodnevnih radnji humornim detaljima nego i alate dubinskog prikaza patologije ljubavi.“

Film Gamer Girl prikazuje se u sklopu programa Kratka Pula, a imali smo ga priliku pogledati u Istarskom narodnom kazalištu, tijekom prvog festivalskog dana.

Uloga međunarodne suradnje i festivala u promociji i distribuciji filma

U četvrtak, 20. srpnja, nastavljen je program PulaPROfessionalpredavanjem Jelke Stergel, koja je sudionicima predavanja predstavila slovenski sustav financiranja i promocije audiovizualne industrije. Jelka Stergel šefica je međunarodnih odnosa i direktorica Festivala slovenskog filma, a kroz svoje je izlaganje skrenula pažnju na mogućnosti koje pruža slovenski filmski sustav za međunarodne producente.

Istaknula je važnost suradnje redatelja i producenata prilikom odabira produkcijskih strategija, osobito onih vezanih uz financiranje filma. Govoreći o slovenskom sustavu financiranja, uz Slovenski filmski centar i porezne olakšice za strane produkcije, posebno je naglasila ulogu Viba Filma, nacionalnog filmskog studija, koji ima ključnu ulogu u slovenskim filmski produkcijama i koprodukcijama. Slovenija najčešće surađuje s produkcijskim kućama iz Hrvatske, Srbije, Italije, Njemačke i BiH.

Također, istaknula kako interes slovenske publike za slovenske produkcije iz godine u godinu raste, zaključivši kako je ulaganje u promociju domaćeg filma tu odigralo važnu ulogu.

Promocija i distribucija hrvatskog i europskog filma: iskustva i izazovi

Na kraju četverodnevnog programskog bloka, Pula PROfessional je ugostio panel raspravu u čijem je fokusu bio razgovor o iskustvima i izazovima u promociji i distribuciji hrvatskog i europskog filma. Gosti panel diskusije bili su: Barbora Ligasova (Češki filmski centar, Češka), Dalibor Matanić (redatelj, Hrvatska), Igor Saračević (urednik MAXTV videoteke, HT, Hrvatska), Sandra Perović (urednica, RTS, Srbija), Anđela Petković (voditeljica marketinga i festivalska koordinatorica, Dexin Film, Srbija), Barbara Jukopila (producentica, U svom filmu, Hrvatska), dok je razgovor moderirao Boško Picula.

Barbora Ligasova predstavila je češki sustav poticanja audiovizualne industrije, s naglaskom na financijska ulaganja u promociju češkog filma. Dalibor Matanić naglasio je ulogu koju je Hrvatski audiovizualni centar u posljednjih nekoliko godina imao u promociji domaćeg filma. Također, Matanić je rekao kako je na promociji filma potrebno raditi od samih početaka – pretprodukcije, izloživši pojedina vlastita iskustva.

Igor Saračević, koji posljednjih sedam godina radi kao urednik MAXTV videoteke, istaknuo je poziciju VOD tržišta u hrvatskom i regionalnom okviru. Istaknuo je kako je kvaliteti MAXTVa uvelike doprinijela činjenica što je HT već niz godina partner ključnih filmskih festivala u Hrvatskoj. Sandra Perović je u svom izlaganju rekla kako su hrvatski filmovi posljednjih godina u Srbiji zabilježili izniman uspjeh, istaknuvši “Sonju i bika”, “Ustav Republike Hrvatske” i “Svećenikovu djecu”. Dodala je kako su tome zasigurno pomogle i razrađene strategije promocije ovih filmova. Rekla je kako je publika ključna za uspjeh filma i razvoj reputacije tima koji je na njemu radio.

Anđela Petković najavila je promjene koje očekuju distributere u budućnosti, naglasivši digital single market zakon. Barbara Jukopila predstavila je svoja producentska iskustva u pogledu filmske promocije i distribucije. Naglasila je kako je uvijek bitna producentska procjena i odabir marketinške strategije, koja mora biti u skladu s vrstom samog AV projekta.