Desetero Križevčana osvojilo Triglav!

DSC_0249_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Ovog ljeta desetero Križevčana, članova Planinarskog društva „Kalnik“ Križevci, krenulo je put osvajanja Triglava. Triglav je sa svojih 2864 mnv najviši vrh Slovenije i Julijskih alpi. Zbog zahtjevnosti staze, potrebno je kondicijski biti spreman i baratati znanjem korištenja tehničke opreme na zadnjem dijelu staze. Rijetki se odvaže na ovaj uspon. Sada nas se skupilo 10, shvatili smo pohod ozbiljno, našli se tjedan dana ranije u društvu, proučili stazu, pogledali filmiće uspona, podijelili opremu te porazgovarali o svemu što nas očekuje na pohodu.

DSC_0278_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Na put prema Sloveniji krenuli smo u 6:00h u subotu ujutro, odmorili se na Bledu te se zaputili put Rudnog polja odakle kreće uspon. Na uspon krećemo oko 10:00 sati, vrijeme nam je idealno, malo oblačno, ne prevruće, kao naručeno. Nakon izlaska iz šume otvaraju nam se prekrasni vidici na planinska polja puna stoke i vrhove u blizini. Čine nam se veliki i moćni, međutim Triglavu nisu ni do koljena, njega još ne vidimo jer je predaleko. Studorski prijevoj, nešto pitomiji za hod, pruža nezaboravne vidike. Uživamo u njima usput pozdravljajući i upoznavajući planinare iz raznih zemalja.  Nakon par sati hoda dolazimo do Vodnikovog doma, prvog na putu, gdje radimo pauzu za ručak. Sada nam se već pokazuje i vrh Triglava. Podno njega sljedeći planinarski dom Planika, gdje spavamo, veličine je zrna graška. To nam dovoljno govori o njegovoj udaljenosti.

DSC_0268_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Krećemo put Planike. Plan je prespavati tamo te se ujutro zaputiti na završni uspon prema vrhu. Pogled je sve ljepši  a nailazimo i na prve ferrate – planinarske puteve koji su zbog opasnosti osigurani čeličnim sajlama, klinovima, hvatištima i kablovima. Već prilično umorni, dolazimo do sedla Konj na kojem je križanje planinarskih puteva prema PD Kredarica i PD Planika. Prema smjerokazu, imamo još sat vremena do doma, no sipar, sunce i umor učinili su nam tih sat vremena znatno dužima.

DSC_0281_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016U planinarskom domu, nakon večere i druženja s veselim Slovencima uz harmoniku, pjesmu i ples, dogovaramo plan za ujutro. S četiri deke i minusom u zraku, razmišljamo o Križevcima koji se prže na +30. Jak vjetar koji najavljuju polako nam smanjuje izglede da ćemo uopće moći na vrh. Međutim, nadobudni i dobre volje planiramo dizanje u 5:00h, oblačenje opreme (pojas, kaciga i osiguranje za ferrate), završni dogovor i dolazak do stijene. Zatim ćemo, ovisno o vremenskim prilikama i volji, odlučiti hoćemo li na vrh.

DSC_0261_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Naravno da smo na vrh krenuli, iako je dosta planinara odustalo. Vremenski uvjeti? Recimo da je naša bura beba za hladan vjetar koji nas je šibao cijelim putem. Bez opreme i osiguravanja, bila bi ludost ići gore. Bilo je i takvih – Slovenaca, naravno. U nedjelju oko 9:00h desetero Križevčana (Marijan Dimač, Snježana Brumen, Marijana Čorak, Jakov Cetl, Romana Cetl, Miroslava Harča, Ivan Sokolović, Marko Matosović, Marko Šoštarić i Ana Jurković) osvajaju vrh Triglava po, slobodno mogu reći, ekstremnim uvjetima.

DSC_0234_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Po istim takvim uvjetima, polako i sigurno spuštamo se prema domu. Kratka stanka, pakiranje stvari i krećemo na dug put u nizinu. Vrijeme postaje sve stabilnije, što nam olakšava silazak. Pauza za ručak opet je u Vodnikovom domu, a zatim spuštanje prema Rudnom polju i uživanje u vidicima. Noge su teške, ali srce puno – uspjeli smo!

DSC_0205_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016Triglav smo osvojili 17. srpnja, 2016.g. Visinska razlika koju smo savladali je 1524m, a uspon je dužine 12 kilometara. Naravno, 12 kilometara trebalo se i spustiti do Rudnog polja. Prvi dan uspon je trajao 7 sati, drugi dan uspon 2.5h i silazak oko 7 sati. Količina znoja, uživanja po putu, umora, odmora, dobrog društva, ludog vjetra i zadovoljstva postignutim? Te brojke nemamo, predlažemo da probate pa nam javite.

Kao vodič ovog pohoda željela bih pohvaliti sve sudionike na discipliniranosti, poštivanju pravila sigurnosti i pomaganju jedni drugima. Uz takav prijateljski i planinarski duh lako je savladati i najteže vrhunce!

image-0-02-01-feae90a66575b4c52acbb1626b1da75ea8ff635e3906791ead0e4dc27cbfffe3-V_desetero_krizevcani_triglav_planinari_2016