Osvrt na održane prve Dane gitare u Križevcima

leggero_dani_gitare_2015U Križevcima su od petka 29. svibnja do nedjelje 31. svibnja nizom koncerata održani prvi Dani gitare. Manifestacija je, kao četvrta po redu, realizirana u sklopu proslave „7 za 70“, kojom se obilježava 70 godina Glazbene škole Alberta Štrige.

Ambiciozno i kreativno zamišljen program Dana gitare, u petak i subotu je u programu nudio po čak dva koncerta u istoj večeri te završni koncert u nedjelju. Ideja manifestacije je, prema riječima glavne organizatorice i inicijatorice Tamare Perc, bila prvenstveno okupiti gitariste vezane uz Križevce koji su se dosada, brojem i kvalitetom glazbenika upisanih na daljnji studij, dokazali kao rasadnik gitarista i gitaristica i kao odskočna daska za brojne domaće i međunarodne karijere. Ukupno pet koncerata održanih u tri večeri pažljivo su i lukavo zamišljeni na različitim lokacijama u gradu i koncepcijski su se razlikovali po sastavima i glazbenim žanrovima.

papić_dani_gitare_2015Dani gitare su u petak otvoreni koncertom komorne glazbe koji je održan u atriju Likovne galerije. Predstavila su se dva gitaristička kvarteta, Leggero, čiji je član i križevačka profesorica gitare Emina Trivanović i kvartet Laurum, u sastavu kojeg je druga križevačka profesorica, Tamara Perc. Ostali članovi kvarteta Leggero su Saša Babić, Juraj Majstorović i Slaven Špoljarić, a o njihovom prvom nastupu u Križevcima smo i prethodno bili pisali. Ansambl Laurum, kojeg osim Tamare Perc, čine Hrvoje Ton, Antonio Rumenović i Vlade Brzović, je na koncertu u petak premijerno izveo skladbu svog člana Hrvoja Tona, naslovljenu 432, napisanu upravo za ovaj kvartet. Večer je nastavljena drugim koncertom u Klubu kulture na kojem je nastupio band BJUZ (Bilo jednom u Zagrebu), čiji su članovi Nikola Bregović, Tonći Sviličić  i Josip Konfic.

Tamara_Perc-Romana_Oresnik_dani_gitare_2015Subotnji je dan počeo već u jutarnjim satima, stručnim skupom i seminarom za nastavnike gitare koji je održan u Koncertnoj dvorani Glazbene škole. Navečer je u istom prostoru održan koncert dvaju križevačkih gitarista, Martina Kamenarića Papića i Krešimira Grlocija. Papića je, kao prvog diplomiranog profesora gitare iz Križevaca, domaća publika imala priliku čuti prvi puta nakon više od petnaest godina. Krešimir Grloci se uz njega predstavio kao najmlađi, odnosno posljednji diplomirani križevački profesor gitare. Nakon koncerta u Glazbenoj školi, u drugom atriju, onom nove gradske knjižnice u bivšoj vojarni, nastupile su Romana Orešnik i Tamara Perc, obje s vlastitim kantautorskim repertoarom.

kresimir_grloci_dani_gitare_2015Posljednja večer je bila rezervirana za dvojicu studenata, bivših učenika Glazbene škole Alberta Štrige, Matiju Kučića i Luku Lovrekovića. Oni su, osim sa solističkim repertoarom, nastupili i kao duo, a u tom su se sastavu i u svojim srednjoškolskim danima uspješno bili plasirali na državna natjecanja. Tim koncertom su zaključeni prvi Dani gitare, a prema najavama organizatorice Tamare Perc, možemo očekivati i njihov nastavak.

Spomenimo za kraj i jednu zanimljivost vezanu za križevačke gitariste koji su se svojim odabirom mjesta studija i kasnijeg rada, već raštrkali po cijeloj Hrvatskoj i šire. Martin Kamenarić Papić studirao je u Grazu, gdje i sada živi i radi. Tamara Perc je studirala u Lovranu i Zagrebu, dok je postdiplomski studij završila u Nizozemskoj. Emina Trivanović i Krešimir Grloci su oboje diplomirali u Zagrebu, dok dvojica najsvježijih studenata, Matija Kučić i Luka Lovreković studiraju u Splitu, odnosno Rijeci.

kvartet_dani_gitare_2015 BJUZ_dani_gitare_2015

Vezano