Zaustavili ga na mostu i prijetili mu policijom

Mladi križevački geodet Dejan Vuketić, zbog neugodnosti koje su on i prijatelji doživjeli na plovidbi trajektima Jadrolinije od Splita do Lastova, kaže da je riječ o priči koja govori o našoj usluzi i našem velikom turizmu.
"Stigli smo u Split u 6.15 i kupili karte za Lastovo, za trajekt koji polazi u 10.15. Na blagajni su nas upozorili da se u Veloj Luci moramo prekrcati na drugi brod. Oko 13.30 doplovili smo u Velu Luku. Na izlazak radi prekrcaja na drugi trajekt čekali smo pola sata u zagušljivom potpalublju", priča Dejan.

S “Korčule” je njegov automobil sišao posljednji i odmah krenuo prema trajektu “Vis”. Ali kad su se približili tome brodu, netko je, kaže Vuketić, vikao da je gotovo jer je brod pun! Autom ostaje na ukrcajnom mostu trajekta, a ljudi s palube poručuju mu da se makne i čeka sljedeći trajekt u 20.45 sati.

"Prišli su mi ljudi koji su stajali u redu u Veloj Luci i objasnili da je barem 5-6 vozila iz Vele Luke pušteno preko reda, pružaju mi podršku i govore da se ne mičem jer se ovakve stvari ponavljaju svake godine."

Zatim se, prisjeća se Vuketić, pet, šest ljudi u službenim majicama Jadrolinije uzbunilo prijeteći da će zvati policiju, što je on bio voljan kako bi imao napismeno što se događa.

"Obratio sam se čovjeku za kojeg sam čuo da je zapovjednik trajekta, navodno Krešo Grubelić, jer se nije htio predstaviti, kazavši da je on “nitko”. Uputio me na mladića na rivi iz Lučke kapetanije.

Njega, ime mu je Slobodan Oreb, pitao sam zašto je umjesto nas s trajekta “Korčula” ukrcao automobile iz Vele Luke. Na to mi je prostački odgovorio da nije nikoga pustio. Vuketić je ponovno s članovima posade “Visa” pokušao riješiti neugodnu situaciju, jer na trajektu je bilo mjesta i za njegov automobil, ali kaže da ni nakon pola sata njegovih zamolbi za to nisu htjeli ni čuti.

U apartman na Lastovo su stigli poslije pola noći, živčani, umorni i s upropaštenim namirnicama koje su se u putnim hladnjacima rastopile. Pri ukrcaju su nam kazali da je sva krivnja na koordinatorima, koji su ukrcavali bez reda, jer ako je riječ o prekrcaju s jednog na drugo plovilo, prednost imaju oni s broda “Korčula”.

Od rukovoditelja plovnog područja Jadrolinije Branka Belaka stiglo je priopćenje u kojem se isključivim krivcima za neukrcaj na “Vis” imenuju radnici Lučke uprave Vela Luka. Oni su, navodi se, ukrcali nekoliko vozila iz Vele Luke prije nego što su ušla sva vozila s “Korčule”, što je suprotno napucima. Belak navodi i da je Vuketićev auto, da je i došao na “Vis”, trebao biti ukrcan na mjesto s kojeg će prvi izaći.

No zanimljivo je da je, unatoč takvom propustu, Jadrolinija, prema objašnjenju Branka Belaka, Vuketića kao putnika ipak u toku istog dana prevela do njegova odredišta, “što je, prema odredbama Pomorskog zakonika, i dužna!”
I sam Krešo Grubelić, koji je na “Visu” prvi časnik, kaže da ljudi u luci određuju o slanju vozila na brod.
"Laž je da je naša posada kriva za ovaj slučaj, mi samo primamo ono što nam pošalju, direktno ukrcavamo vozila s broda na brod!"
Grubelić dodaje da ne zna jesu li u Veloj Luci poslali koga preko reda. Na trajekt inače stane 30-ak vozila.

Dejan Vuketić je na povratak krenuo brodom “Korčula” oko 13.15 prema Splitu. Prekrcaj je sada prošao bez greške. Pomislio je da mu se na ljetovanju ne može dvaput dogoditi “havarija” s uslugama Jadrolinije, ali “greška” je ovaj put bila u restoranu, gdje su poželjeli topli obrok. Konobar im je odbrusio da se kuhar odmara do 15.30 sati, pa su tada došli ne bi li prije dolaska u 17 sati nešto pojeli. No, od ručka ništa. Od konobara na šanku doznali su da restoran ne radi! Objašnjenje je bilo da kuhar ima posla pa ne stigne kuhati za goste u restoranu.